Mysleli jsme si, že všechno funguje. Reklama běžela, formuláře chodily. Až když nám to Offcon zkontroloval, zjistili jsme zásadní problém – až 30 % formulářů se vůbec neodeslalo. Lidi je vyplnili, ale nám nikdy nepřišly.
Tahle chyba tam mohla být klidně roky. A mezitím jsme mohli přicházet o desítky tisíc měsíčně, aniž bychom si toho všimli.
Offcon nasadil systém, který sleduje, kdo je opravdu zákazník, a kampaně podle toho ladí. Reklama teď cílí jen na ty, kteří mají reálnou šanci objednat.
Dnes víme, že reklama nejen funguje, ale že nepálíme peníze zbytečně.
VM Beton je česká firma ze Sokolova, která se specializuje na výrobu a dodávku betonových plotů. Zaměřují se na kvalitní, odolná a esteticky zpracovaná řešení pro rodinné domy i firemní areály po celé České republice. Díky vlastní výrobě a sehranému týmu dokážou pružně reagovat na požadavky zákazníků a zajistit rychlou realizaci zakázky. Na spolupráci si zakládají – ke každému projektu přistupují individuálně a vždy ochotně poradí s výběrem i návrhem řešení. Jejich cílem je dodat zákazníkům ploty, které nejen dobře vypadají, ale hlavně vydrží.
Klient nás oslovil s jasným cílem – chtěl rozjet PPC kampaně na Google Ads a díky nim získávat více poptávek na své betonové ploty. Bylo pro něj důležité být marketingově připravený na hlavní sezónu, která přichází s létem. Záleželo mu na tom, aby měl marketing postavený tak, že mu stabilně přináší nové poptávky, a to nejen během sezóny, ale i v době, kdy je na trhu větší klid.
Reklamy jsme spustili a vše nasvědčovalo tomu, že fungují správně – poptávky chodily a první výsledky vypadaly dobře. Abychom měli jistotu, že vše běží jak má, nasadili jsme pokročilou webovou analytiku. Díky ní jsme viděli, kolik formulářů lidé odesílají, a tato data jsme si ukládali do našeho analytického systému i s daty z formulářů. Při prvním měsíčním vyhodnocení s klientem jsme ale narazili na nesrovnalosti. Čísla z naší analytiky ukazovala vyšší počet odeslaných formulářů, než kolik jich VM Beton reálně viděl ve svém CRM. Některé poptávky z webového formuláře se cestou ztrácely a nikdy se do systému nedostaly.
Díky pokročilé analytice, kterou jsme na web nasadili hned na začátku spolupráce, jsme byli schopni přesně identifikovat, které konkrétní poptávky se ztratily. Z analytického systému jsme vytáhli kompletní data o těchto zájemcích a předali je klientovi, aby je mohl zpětně kontaktovat. Bohužel, u některých poptávek už bylo pozdě – zákazníci si mezitím vybrali jiného dodavatele. Přesto jsme tak klientovi zachránili část zakázek, které by jinak definitivně propadl.
Začali jsme poté pátrat po chybě. Prošli jsme administraci, emailové poskytovatele, nastavení formuláře na webu. Zjistili jsme, že problém nastával v některých případech u přesměrování a ochraně proti spamům. Nastavení v administraci jsme formulář jednoduše upravili, udělali důkladné testovací poptávky na všech formulářích na webu, kdy jsme na každé URL, kde byl formulář vytvořený, jsme odeslali alespoň 2 zkušební poptávky a klientovi všechny došly.
Pokročilou analytiku máme stále aktivní a každý týden porovnáváme počet poptávek zachycených v našem systému s tím, co klient eviduje ve svém CRM. PPC kampaně průběžně optimalizujeme a vylepšujeme tak, aby přinášely co nejvíce relevantních leadů. Klient díky tomu získává více poptávek a daří se mu efektivně zaplňovat kapacity výroby. Společně se těšíme na další rozvoj spolupráce a rozšíření marketingových aktivit, nebo případnou expanzi.
Na začátku chtěl klient hlavně více poptávek přes PPC reklamu a to se podařilo. Díky rozhodnutí dělat online marketingovou reklamu se ale odhalil technický problém, kvůli kterému z webu mizely poptávky. Pokročilou webovou analytiku jsme automaticky nastavili kvůli našemu nástroji pro vyhodnocování hodnotných zákazníků, ale díky němu jsme odhalili závažnější problém. Nikdo zpětně asi nezjistí, o kolik poptávek se přišlo, ale je jisté, že část potenciálních zákazníků zůstala bez odpovědi.
Díky důkladné analýze a následným úpravám má teď VM Beton jistotu, že všechny nové poptávky dorazí tam, kam mají. A že žádný zájemce nezůstane přehlédnutý. Společně se těšíme na další rozvoj spolupráce a potenciální expanzi do Německa.